Sărbătorile vin, sărbătorile vin. E iarnă iar, dar nu mai ninge ca-n povești. Totuși, e perioada în care se întâmplă lucruri mișto: apar reclamele de Crăciun de la marile branduri. Dincolo de partea consumeristă a industriei, vizibilă doar dacă — și se întâmplă foarte rar — brandurile nu se pot abține și le transformă în cataloage de produse, sunt ahtiat. Stau să le văd cu ochii copilului de 6 ani care urmărea un trenuleț rudimentar făcând rotocoale în jurul bradului de Crăciun. Never forgetting this – vorba chinezului. Deci, reclame de Crăciun:
Conținut +
EE – The Cristmas double
Mișto
- Spune-mi că EE e o rețea pentru toți fără să-mi spui asta
- Construit în jurul “christmas double”, obicei tipic englezesc – și nu prea, reuniuni de familie avem și noi, și încă ce reuniuni – ca, de Crăciun, familiile să aibă mai multe reuniuni în aceeași zi. Și a lor, și încă una cu prieteni.
Cristmas in Boots
Meh
- Îmi place calitatea reclamei, ca realizare. Și asocierea cu Motanul Încălțat. Pe partea emoțională de Christmas spirit, nimic deosebit. Puteau să-i dea motanului o poveste mai interesantă daca au mers pe legătura ciubotelor.
National Thrust Christmas
Mișto
- Brandul în sine. Un lanț de outleturi cu acasă-le în Scoția, cu produse inspirate din tehnici tradiționale. Profiturile companiei sunt folosite pentru conservarea naturii și istoriei.
- Reclama construită ca o poveste care spune “cozy” și sărbătoare
TK Maxx – Festive Farm

Brand: TK Maxx
Agenție: Wieden & Kennedy London
Regizor: Ulf Johansson
Muzică: „Let Me Blow Ya Mind” – Eve & Gwen Stefani
Mișto
- E amuzantă. Și nu au băgat decât la final un “luați de la noi, de Crăciunul ăsta”. Bine, n-aveau ce altceva să pună acolo.
Chevrolet – Memory Lane
Mișto
- Ca poveste de Crăciun legată de istoria brandului
- Îmi place coloana sonoră
Nu prea
- Părinții arată de aceeași vârstă cu copiii
- Tema e reâncălzită din anii trecuți
Erste Group – Carry the Light
Interesant
- N-aș asocia nimic din ce ține de religie, simboluri creștine, cu ideea de sistem bancar. E inadecvat pentru o reclamă “la credite”. Erste a făcut ceva discret, nu o reclamă pentru ceva anume, și are un mesaj puternic: #believeinyourself . Nu m-a deranjat.
Lidl UK – More to Value this Christmas
Mișto
- Reclama e din seria campaniilor Lidl Uk: valoarea ajutorului dat altora. Acum mai mult despre Lidl’s Toy Bank, donații de jucării. Nu e ceva foarte original ca spot publicitar dar rezonez cu mesajul și nu are plasare de produse, “in your face” ca o reclamă obișnuită.
Apple Holiday – A Critter Carol

Brand: Apple
Agenție: TBWA\Media Arts Lab
Regizor: Mark Molloy
Muzică: „Friends” – Flight of the Conchords
Mișto
- Ta-da-daaaam! Despre ce a scos Apple cred că s-a spus peste tot, tot ce se putea spune. E genială. Apple s-a abținut de la a face plasare de produse. Mă rog, sunt ultimul model de iPhone și cred că watch pro dar atât, fără un catraliard de features, fără nimic. Personajele sunt mega amuzante și un pic creepy pe alocuri. Dar asta cred că a fost intenția, ceva original prin imperfecțiune. Și cum spune cârtițoiul( cred) ping-ul! la sfârșit, mă termină :)) Și totul e făcut fără nici un pic de AI. Și video-ul cu behind the scenes e destul de interesant.
Barbour – Wallace and Gromit Christmas
Mișto
- Inițial n-am înțeles-o poate și pentru că n-am fost mare fan Wallace and Gromit. Dar e amuzantă și e tipică Wallace and Gromit. Și-au făcut aceleași cadou :)) Barbour, dar același…
Burberry – Twas The Knight Before
Mișto
- Surprinde atmosfera Crăciunului petrecut cu familia și prietenii. De mai multe naționalități. Conține și plasare de produse dar integrate foarte bine în poveste, nu agresiv.
N-au prins lista de sus
- Jumbo fermecat: Jumbo avea reclame mișto. Cea de anul ăsta e doar lungă, și un pic haotică. Are și o tonă de plasare de produse – ok, despre asta e Jumbo. Sunt fan: Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo! -. Au folosit și cadrul nașterii Mântuitorului. Și sunt sensibil la lucruri ce țin de simbolistică religioasă. Pusă în învălmășeala aia de produse, de situații. Poate la anul…
- Teilor: – Cred că e aceeași reclamă de anul trecut. Dar îmi place atmosfera și vocea naratorului. Bebe Cotimanis?! Și de Catrinel Marlon. Brandul e românesc, intră și oleacă de mândrie națională.
- Dior – Circus of dreams: Reclama e spec-ta-cu-loa-să. Acrobație, lumini de circ, glam, o tonă de plasare de produse. Asta cred că a fost intenția. Dar îmi spune mai mult “eveniment festiv/ celebration” și opulență, decât Crăciun.
Mi-au mai plăcut
Silent Night: On The Frontline are peste 2 minute, nu e o reclamă propriuzisă. Nici Royal Navy un brand. Mă rog, cine se ocupă de asta face o treabă foarte bună de PR.
Mai din urmă, campania LOT( Polish Airlines) de Crăciun – să fie vreo 8-9 ani: I wish you a lot Genială! Însoțitoarele de zbor lăsau plicuri cu felicitări, pe care fiecare cetățean să-i scrie o urare de Crăciun celui care urma să călătorească după, pe același loc din avion.







