Am răsfoit reclame de Crăciun, 2025( prima parte)

Sărbătorile vin, sărbătorile vin. E iarnă iar, dar nu mai ninge ca-n povești. Totuși, e perioada în care se întâmplă lucruri mișto: apar reclamele de Crăciun de la marile branduri. Dincolo de partea consumeristă a industriei, vizibilă doar dacă — și se întâmplă foarte rar — brandurile nu se pot abține și le transformă în cataloage de produse, sunt ahtiat. Stau să le văd cu ochii copilului de 6 ani care urmărea un trenuleț rudimentar făcând rotocoale în jurul bradului de Crăciun. Never forgetting this – vorba chinezului. Deci, reclame de Crăciun:

Conținut +

EE – The Cristmas double

Ee christmas doubles


Brand: EE

Agenție: Saatchi&Saatchi

Regizor: Phoebe Arnstein

Muzică: Ride on time – Black Box

Mișto

  • Spune-mi că EE e o rețea pentru toți fără să-mi spui asta
  • Construit în jurul “christmas double”, obicei tipic englezesc – și nu prea, reuniuni de familie avem și noi, și încă ce reuniuni – ca, de Crăciun, familiile să aibă mai multe reuniuni în aceeași zi. Și a lor, și încă una cu prieteni.

Cristmas in Boots

Boots christmas

Brand: Boots UK

Agenție: VML UK / The Pharm

Regizor: DOM&NIC

Muzică: „Girls On Film” – Duran Duran

Meh

  • Îmi place calitatea reclamei, ca realizare. Și asocierea cu Motanul Încălțat. Pe partea emoțională de Christmas spirit, nimic deosebit. Puteau să-i dea motanului o poveste mai interesantă daca au mers pe legătura ciubotelor.

National Thrust Christmas

National thrust christmas

Brand: National Thrust

Agenție: Happy Hour Productions

Mișto

  • Brandul în sine. Un lanț de outleturi cu acasă-le în Scoția, cu produse inspirate din tehnici tradiționale. Profiturile companiei sunt folosite pentru conservarea naturii și istoriei.
  • Reclama construită ca o poveste care spune “cozy” și sărbătoare

TK Maxx – Festive Farm

Tkmaxx festive farm

Brand: TK Maxx

Agenție: Wieden & Kennedy London

Regizor: Ulf Johansson

Muzică: „Let Me Blow Ya Mind” – Eve & Gwen Stefani

Mișto

  • E amuzantă. Și nu au băgat decât la final un “luați de la noi, de Crăciunul ăsta”. Bine, n-aveau ce altceva să pună acolo.

Chevrolet – Memory Lane

Chevrolet memory lane

Brand: Chevrolet

Agenție: Anomaly

Regizor:

Muzică: „To Build a Home” – The Cinematic Orchestra

Mișto

  • Ca poveste de Crăciun legată de istoria brandului
  • Îmi place coloana sonoră

Nu prea

  • Părinții arată de aceeași vârstă cu copiii
  • Tema e reâncălzită din anii trecuți

Erste Group – Carry the Light

Erste group carry the light

Brand: Erste Group

Agenție: Jung von Matt DONAU

Regizor: Daniel & Szymon

Muzică: KO Music

Interesant

  • N-aș asocia nimic din ce ține de religie, simboluri creștine, cu ideea de sistem bancar. E inadecvat pentru o reclamă “la credite”. Erste a făcut ceva discret, nu o reclamă pentru ceva anume, și are un mesaj puternic: #believeinyourself . Nu m-a deranjat.

Lidl UK – More to Value this Christmas

Lidl more value this christmas

Brand: Lidl

Agenție:

Regizor:

Muzică: Wouldn’t it ber nice – The Beach Boys

Mișto

  • Reclama e din seria campaniilor Lidl Uk: valoarea ajutorului dat altora. Acum mai mult despre Lidl’s Toy Bank, donații de jucării. Nu e ceva foarte original ca spot publicitar dar rezonez cu mesajul și nu are plasare de produse, “in your face” ca o reclamă obișnuită.

Apple Holiday – A Critter Carol

Apple critter carol

Brand: Apple

Agenție: TBWA\Media Arts Lab

Regizor: Mark Molloy

Muzică: „Friends” – Flight of the Conchords

Mișto

  • Ta-da-daaaam! Despre ce a scos Apple cred că s-a spus peste tot, tot ce se putea spune. E genială. Apple s-a abținut de la a face plasare de produse. Mă rog, sunt ultimul model de iPhone și cred că watch pro dar atât, fără un catraliard de features, fără nimic. Personajele sunt mega amuzante și un pic creepy pe alocuri. Dar asta cred că a fost intenția, ceva original prin imperfecțiune. Și cum spune cârtițoiul( cred) ping-ul! la sfârșit, mă termină :)) Și totul e făcut fără nici un pic de AI. Și video-ul cu behind the scenes e destul de interesant.

Barbour – Wallace and Gromit Christmas

Barbour wallace gromit christmas

Brand: Barbour

Agenție: Aardman Animations (producție)

Regizor:

Muzică:

Mișto

  • Inițial n-am înțeles-o poate și pentru că n-am fost mare fan Wallace and Gromit. Dar e amuzantă și e tipică Wallace and Gromit. Și-au făcut aceleași cadou :)) Barbour, dar același…

Burberry – Twas The Knight Before

Burberry twas the knight before

Brand: Burberry

Agenție: Director creativ Daniel Lee

Regizor: John Madden

Muzică:

Mișto

  • Surprinde atmosfera Crăciunului petrecut cu familia și prietenii. De mai multe naționalități. Conține și plasare de produse dar integrate foarte bine în poveste, nu agresiv.

N-au prins lista de sus

  1. Jumbo fermecat: Jumbo avea reclame mișto. Cea de anul ăsta e doar lungă, și un pic haotică. Are și o tonă de plasare de produse – ok, despre asta e Jumbo. Sunt fan: Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo! -. Au folosit și cadrul nașterii Mântuitorului. Și sunt sensibil la lucruri ce țin de simbolistică religioasă. Pusă în învălmășeala aia de produse, de situații. Poate la anul…
  2. Teilor: – Cred că e aceeași reclamă de anul trecut. Dar îmi place atmosfera și vocea naratorului. Bebe Cotimanis?! Și de Catrinel Marlon. Brandul e românesc, intră și oleacă de mândrie națională.
  3. Dior – Circus of dreams: Reclama e spec-ta-cu-loa-să. Acrobație, lumini de circ, glam, o tonă de plasare de produse. Asta cred că a fost intenția. Dar îmi spune mai mult “eveniment festiv/ celebration” și opulență, decât Crăciun.

Mi-au mai plăcut

Silent Night: On The Frontline are peste 2 minute, nu e o reclamă propriuzisă. Nici Royal Navy un brand. Mă rog, cine se ocupă de asta face o treabă foarte bună de PR.

Mai din urmă, campania LOT( Polish Airlines) de Crăciun – să fie vreo 8-9 ani: I wish you a lot Genială! Însoțitoarele de zbor lăsau plicuri cu felicitări, pe care fiecare cetățean să-i scrie o urare de Crăciun celui care urma să călătorească după, pe același loc din avion.

Posted by cartonic